Wie zijn wij

Shells at school werd opgericht door Kevin Monsecour, met de steun van de Molluscan Science Foundation en Het Koninklijk Belgisch instituut voor Natuurwetenschappen.

Kevin Monsecour is in hoofdberoep leraar secundair onderwijs in een grote secundaire school in Aarschot, waar hij wiskunde, aardrijkskunde en natuurwetenschappen onderricht. Als ‘hobby’ is hij al meer dan 20 jaar gefascineerd bezig met weekdieren. Deze fascinatie mondde uit in een meer wetenschappelijke benadering van de weekdieren en er volgde verschillende publicaties.

Sinds oktober 2017 is hij benoemd als wetenschappelijk medewerker van het Musée National d’Histoire Naturelle in Parijs. Voor dit instituut bestudeert hij vrijwillig expeditiemateriaal en hierover schrijft hij wetenschappelijke publicaties. In het totaal ontdekte en beschreef hij al meer dan 100 nieuwe diersoorten.

De Molluscan Science Foundation is een instituut uit de Verenigde staten dat als doel heeft educatie en onderzoek naar weekdieren te promoten. Naast wetenschappers steunt het ook educatieve projecten.

Het Koninklijk Belgisch instituut voor Natuurwetenschappen is een bekend instituut in Brussel, dat ook het Museum voor natuurwetenschappen huisvest. Dit instituut steunt shells@school onder de vorm van het in bruikleen geven van enkele didactische modellen en enkele inktvissen alsook het doorgeven van literatuur.